Moder Maas Natuurgeneeskunde

kracht uit de natuur

-

Mindfullness, Aandachtgerichte cognitieve therapie

individuele behandeling.


Wat is mindfulness

Mindfulness is je "Bewust worden" van het moment, van hoe jij je voelt in dit moment.

"Bewust worden" kun je leren door middel van gerichte meditatie oefeningen, ademhalingsoefeningen en bewuste gerichte oefeningen.

Voor wie is mindfulness bedoeld?

In het drukke leven van deze tijd, wordt het voor steeds meer mensen moeilijker om de binnenkomende prikkels van het dagelijkse leven rustig te verwerken.  Veel mensen voelen zich daardoor nogal "geleefd". Door te leren leven met aandacht voor wat je voelt, ziet en hoort, kun je zelf bewust kiezen hoe je handelt en hoe je denkt. Mindfulness brengt je thuis bij jezelf.

Mindfulness en het behandelplan

 Nadat we met elkaar kennis hebben gemaakt en wij beide vinden dat er een goede klik is, volgt er een intake gesprek waarin we jouw hulpvraag gaan verkennen en waarin je uitleg krijgt over het verdere verloop van de behandeling.

De behandeling zal uit ten minste 8 sessies van een uur bestaan bestaan met 1 of 2 keer een nabespreking enige tijd later.

Je krijgt elke sessie huiswerk mee om thuis te maken, het is belangrijk dat je de motivatie hebt om je huiswerkopdrachten uit te voeren.

Voorbeeld van enkele toepassing van Mindfulness

  • Extreme vermoeidheid (zonder een fysieke oorzaak);
  • Burn-out, of dreigende Burn-out;
  • Overspannenheid;
  • "Er niet meer tegen kunnen";
  • Lichamelijke klachten , Emotionele klachten; (zonder lichamelijke oorzaak);
  • Chronische pijnklachten;
  • Extreem groot verdriet;
  • Natuurlijk is er nog veel meer mogelijk met Mindfulness.
  • Mindfulness is ook speciaal voor kinderen aan te passen.